Karta postaci jest pierwszą notką, którą dodajesz na bloga. Zawierać musi ona podstawowe informacje na temat Twojej postaci. Znaleźć się w niej powinny: imię, nazwisko, wiek, pochodzenie, rasa, zawód oraz wygląd istoty, którą tworzysz.
Warto, byś wspomniał również o tym, gdzie można spotkać Twoją postać, gdzie bywa i co lubi robić. Możesz rzecz jasna napisać coś więcej, coś od siebie, aczkolwiek nie jest to wymagane.
W kartach postaci stawiamy raczej na minimalizm. Nie odsłaniaj wszystkich sekretów, wad i zalet Twojego bohatera. Ciekawiej jest, gdy takie rzeczy wychodzą w trakcie pisania wątków, czy jak kto woli – sesji.
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek odnośnie wymaganych informacji z karty.
Imiona
Krzysiek, Smerfetka czy John niestety nie przejdzie. Imię
musi być „klimatyczne” odpowiednie do realiów fantasy. Jeśli nie masz pomysłu
na imię, które mogłoby pasować do Twojej postaci, możesz skorzystać z poniższych
stron, na których, po kilku kliknięciach zostanie wygenerowane dla Ciebie
odpowiednie imię:
Nazwiska
Nie musisz podawać nazwiska Twojej postaci. Zdarzyć się
bowiem może tak, że sam bohater nie będzie go znał, lub też posiadał. Jeśli
jednak nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań – tu również musisz pamiętać o
tym, by tu również zachować odpowiedni do osadzonego w średniowieczu fantasy
klimat.
Wiek
Z latami różnie bywa. Elfy żyją dłużej, wampiry również –
rzadko który człowiek przeżyje więcej niż sześćdziesiąt lat. Miej to na
względzie odnotowując ile Twoja postać przeżyła wiosen.
Pochodzenie
Mapę i opis świata znajdziesz w dziale „realia”, zajrzyj
tam, nim zastanowisz się skąd będzie pochodziła Twoja postać i dostosuj się do
panującego tu ładu.
Nie musisz trzymać się sztywnych dogmatów, jeśli
zdecydujesz się, by Twoja postać pochodziła z innej, podobnej krainy – nadmień o
tym wspominając w choć kilku zdaniach o tym jak tam było.
- Krasnoludy - doskonali wojownicy i rzemieślnicy. Potrafią wytwarzać najwspanialsze miecze, tarcze i zbroje. Nielubiani przez elfy, jednak obecnie nie ma mowy o otwartej nienawiści między tymi rasami. Lud nieufny, jednak mimo wszystko prowadzący najobfitszy handel. Wywodzi się z gór, gdzie krasnoludy do tej pory zakładają swoje kolonie i pracują przy wydobyciu wszelkich rud spod ziemi. Nie są dobrymi jeźdźcami, stanowczo preferują piesze podróże, unikając koni. Nie są zbyt szybcy ani zwinni. Ich siła kryje się w mięśniach.
- Elfy - charakteryzują się pięknym, niemal dostojnym wyglądem. Do ich znaków rozpoznawczych można zaliczyć wysoką, niemal zawsze wyprostowaną sylwetkę, długie, błyszczące włosy oraz spiczaste uszy. Dumni, pewni siebie, zarozumiali, pyszni. Uważają się za rasę lepszą od wszystkich innych gatunków. Swoim wyglądem, pięknym głosem i ujmującym spojrzeniem są w stanie manipulować niemal każdym stworzeniem. Jedni uważają, że to zasługa magii, inni sądzą, że to ich naturalny talent.
Żyją znacznie dłużej od innych ras, a już przede wszystkim od ludzi. Trudno nawiązać z nimi dobry kontakt, ponieważ elfy żyją głównie w gronie swojego gatunku. Są niezwykle przywiązani do rodziny i miejsca urodzenia, dlatego rzadko opuszczają lasy.
- Nimfy - rasa kobiet bardzo często mylona z elfami. Do podobieństw między nimi można uznać długie włosy, wysoką sylwetkę oraz przywiązanie do lasów. Nimfy jednak nie posiadają spiczastych uszu oraz nie są równie pewne siebie i aroganckie. Zdecydowanie bardziej charakteryzują się naiwnością i dobrocią. Zakochane w przyrodzie i zwierzętach.
Występują jedynie nimfy półkrwi. Kiedyś nimfy powstawały ze związku kobiety - nimfy oraz mężczyzny - elfa. W takim związku przeważała krew nimfy, dlatego rodziła się córka dziedzicząc rasę po matce. Obecnie jednak najczęstsze są związki nimf z ludzkimi mężczyznami.
- Niziołki - najinteligentniejsza rasa zamieszkująca Ocllo. Cechują się niskim wzrostem i krępą posturą. Niziołki posiadają nad wyraz szerokie i owłosione stopy. Prawdopodobnie są spokrewnieni z ludźmi, choć dokładne pochodzenie tej rasy nie jest znane. Zamieszkują nizinne, wiejskie tereny, cenią sobie skromne, acz wesołe życie. Znani są z doskonałego poczucia humoru i wyrobu najznakomitszych trunków w krainie (choć te procentowo z pewnością nie dorównują tym wytwarzanym przez krasnoludy).
- Wampiry - Wampiry są istotami wysokimi i szczupłymi. Należą do niezwykle urodziwych. Jest to jedna z najstarszych ras na świecie. Osobniki te niezwykle przypominają ludzi. Jedyną różnicą między tymi dwiema rasami jest uzębienie (posiadają twarde jak stal kły), oraz ciepłota ciała. Wampiry jako osoby nieumarte są najzwyczajniej w świecie zimne. Istoty nocne, długowieczne. Zabić je można jedynie poprzez użycie przeciw nim światła słonecznego, tudzież przebicie ich serca posrebrzanym ostrzem.
- Wilkołaki - pierwsze osobniki powstały na wskutek magicznego zakażenia przenoszonego przez wilki. Za dnia i nocą przypominają ludzi. Jedynie podczas pełni księżyca zamieniają się w piekielnie silne stwory o humanoidalnej postawie. Same baje szeptane niegrzecznym dziatkom do ucha budzą lęk i grozę, a spotkanie z takim osobnikiem przyprawia o dreszcze i mrozi nawet najgorętszą krew w żyłach wojowników. Ugryzienie wilkołaka powoduje weń przemianę. Życia pozbawić je można (podczas przemiany) jedynie poprzez obcięcie wilczego łba wyrastającego z ogromnego torsu. Podczas przemiany wilkołak traci nad sobą kontrolę. Zapomina kim był w dzień, a kieruje nim jedynie głód ludzkiego mięsa.
Po konsultacji z administracją dopuszcza się stworzenie rasy własnej.
Rasy
- Krasnoludy - doskonali wojownicy i rzemieślnicy. Potrafią wytwarzać najwspanialsze miecze, tarcze i zbroje. Nielubiani przez elfy, jednak obecnie nie ma mowy o otwartej nienawiści między tymi rasami. Lud nieufny, jednak mimo wszystko prowadzący najobfitszy handel. Wywodzi się z gór, gdzie krasnoludy do tej pory zakładają swoje kolonie i pracują przy wydobyciu wszelkich rud spod ziemi. Nie są dobrymi jeźdźcami, stanowczo preferują piesze podróże, unikając koni. Nie są zbyt szybcy ani zwinni. Ich siła kryje się w mięśniach.
- Elfy - charakteryzują się pięknym, niemal dostojnym wyglądem. Do ich znaków rozpoznawczych można zaliczyć wysoką, niemal zawsze wyprostowaną sylwetkę, długie, błyszczące włosy oraz spiczaste uszy. Dumni, pewni siebie, zarozumiali, pyszni. Uważają się za rasę lepszą od wszystkich innych gatunków. Swoim wyglądem, pięknym głosem i ujmującym spojrzeniem są w stanie manipulować niemal każdym stworzeniem. Jedni uważają, że to zasługa magii, inni sądzą, że to ich naturalny talent.
Żyją znacznie dłużej od innych ras, a już przede wszystkim od ludzi. Trudno nawiązać z nimi dobry kontakt, ponieważ elfy żyją głównie w gronie swojego gatunku. Są niezwykle przywiązani do rodziny i miejsca urodzenia, dlatego rzadko opuszczają lasy.
- Nimfy - rasa kobiet bardzo często mylona z elfami. Do podobieństw między nimi można uznać długie włosy, wysoką sylwetkę oraz przywiązanie do lasów. Nimfy jednak nie posiadają spiczastych uszu oraz nie są równie pewne siebie i aroganckie. Zdecydowanie bardziej charakteryzują się naiwnością i dobrocią. Zakochane w przyrodzie i zwierzętach.
Występują jedynie nimfy półkrwi. Kiedyś nimfy powstawały ze związku kobiety - nimfy oraz mężczyzny - elfa. W takim związku przeważała krew nimfy, dlatego rodziła się córka dziedzicząc rasę po matce. Obecnie jednak najczęstsze są związki nimf z ludzkimi mężczyznami.
- Niziołki - najinteligentniejsza rasa zamieszkująca Ocllo. Cechują się niskim wzrostem i krępą posturą. Niziołki posiadają nad wyraz szerokie i owłosione stopy. Prawdopodobnie są spokrewnieni z ludźmi, choć dokładne pochodzenie tej rasy nie jest znane. Zamieszkują nizinne, wiejskie tereny, cenią sobie skromne, acz wesołe życie. Znani są z doskonałego poczucia humoru i wyrobu najznakomitszych trunków w krainie (choć te procentowo z pewnością nie dorównują tym wytwarzanym przez krasnoludy).
- Wampiry - Wampiry są istotami wysokimi i szczupłymi. Należą do niezwykle urodziwych. Jest to jedna z najstarszych ras na świecie. Osobniki te niezwykle przypominają ludzi. Jedyną różnicą między tymi dwiema rasami jest uzębienie (posiadają twarde jak stal kły), oraz ciepłota ciała. Wampiry jako osoby nieumarte są najzwyczajniej w świecie zimne. Istoty nocne, długowieczne. Zabić je można jedynie poprzez użycie przeciw nim światła słonecznego, tudzież przebicie ich serca posrebrzanym ostrzem.
Wywodzą się od Kasetha – boga śmierci
i zniszczenia. Nie boją się czosnku (choć ten z nieznanych powodów drażni ich
powonienie), między mity należy włożyć również domniemaną zdolność przemiany w
nietoperze. Wampiry nie posiadają takich umiejętności. Są jednak dużo szybsze,
silniejsze i inteligentniejsze aniżeli istoty przed przemianą.
Przemiana następuje poprzez
ugryzienie – gdy nosiciel tej przeklętej zarazy pozostawi swą ofiarę przy życiu
i nakarmi własną krwią.
Nie starzeją się, a jedynym posiłkiem, jaki jest w stanie ich odżywiać jest ludzka krew. Owszem. Mogą pić i jeść inne rzeczy, ale te nie dostarczają im koniecznych do egzystencji składników.
- Wilkołaki - pierwsze osobniki powstały na wskutek magicznego zakażenia przenoszonego przez wilki. Za dnia i nocą przypominają ludzi. Jedynie podczas pełni księżyca zamieniają się w piekielnie silne stwory o humanoidalnej postawie. Same baje szeptane niegrzecznym dziatkom do ucha budzą lęk i grozę, a spotkanie z takim osobnikiem przyprawia o dreszcze i mrozi nawet najgorętszą krew w żyłach wojowników. Ugryzienie wilkołaka powoduje weń przemianę. Życia pozbawić je można (podczas przemiany) jedynie poprzez obcięcie wilczego łba wyrastającego z ogromnego torsu. Podczas przemiany wilkołak traci nad sobą kontrolę. Zapomina kim był w dzień, a kieruje nim jedynie głód ludzkiego mięsa.
Po konsultacji z administracją dopuszcza się stworzenie rasy własnej.
Profesje
Poniżej przeczytać możesz o kilku, przykładowych
zawodach, którymi trudnić się może postać:
Tutaj jednak również pozostawiamy dowolność . W granicach
rozsądku, rzecz jasna – ciężko być mechanikiem w czasach, w których nie ma
samochodów, prawda?
- Złodziej – osoba, która trudni się kradzieżą, żyje z
tego i dzięki temu się utrzymuje. Jest to zawód niebezpieczny. Kradzieże bowiem
skończyć się mogą dłuższym pobytem w lochu, a jeśli zdarzają się one
notorycznie – obcięciem ręki, lub nawet śmiercią przez powieszenie.
- Arystokrata - Mianem arystokracji określa się elitarną
warstwę społeczną, zajmującą najwyższą pozycję w społeczeństwie, do której
przynależność wynika ze szlachetnego urodzenia i jest dziedziczna
- Balwierz (fryzjer, cyrulik) - poza czynnościami
fryzjerskimi może stawiać bańki, upuszczać krew, usuwać zęby, nastawiać złamania
i zwichnięcia oraz leczyć świeże rany.
- Najemnik – osoba walcząca za pieniądze, najczęściej w
służbie obcego wojska, dla danego państwa, miasta, władcy lub – jak często bywa
– osoby prywatnej. Osobę taką można wynająć do walki praktycznie w dowolnej
sprawie, bowiem osoba taka nie kieruje się idealizmem. Najemnicy to ludzie, dla
których zabijanie to zawód, z którego czerpią środki do życia.
- Łowca nagród – z reguły świetny wojownik, który zarabia
na życie poprzez doprowadzanie czy to żywego, czy martwego przestępcy przed
oblicze sprawiedliwości.
- Gwardzista – osoba trudniąca się utrzymaniem porządku w
mieście, ktoś na kształt dzisiejszego policjanta
- Bard (trubadur) – poeta i pieśniarz. Utwory przez niego
wykonywane mają przeważnie formę ballady, opiewają bohaterskie i tragiczne
wydarzenia.
- Karczmarz – chyba każdy wie kim jest. Siedzi za
szynkwasem, przyjmuje zamówienia, podaje posiłki. Większość karczmarzy to
właściciele gospód, w których pracują.
- Kat – człowiek, który zawodowo zajmuje się wykonywaniem
wyroków, skazujących na kary cierpienia, okaleczania i na karę śmierci. Poza
torturami, traktowanymi jako środek karny, kaci zajmują się również zadawaniem
cierpienia w celu wymuszenia zeznań
Wygląd
Prócz kilku słów, opisujących twoją postać – umieść art,
czy zdjęcie, które będzie jej wizerunkiem.
Nie dopuszcza się avatarów z kreskówek, anime, czy mang.